SKUPŠTINA GRADA
POSTUPAK DONOŠENJA AKATA SKUPŠTINE GRADA
U vršenju svojih prava i dužnosti Skupština grada donosi opšta i pojedinačna akta i to: Statut Grada, Poslovnik o radu Skupštine grada, odluke, planove, programe, rješenja, zaključke, preporuke i rezolucije. Stalna radna tijela Skupštine grada donose zaključke, a mogu donositi rješenja i druge akte kada su za to posebno ovlašćeni.
Pravo predlaganja odluka i drugih opštih akata imaju:
- Gradonačelnik,
- Svaki odbornik,
- Radna tijela Skupštine i
- najmanje 1000 birača sa područja Grada
Inicijativu za donošenje odluke i drugog opšteg akta mogu pokrenuti građani i udruženja građana ( inicijativa građana)
Inicijativa može biti pokrenuta ako ju je potpisalo 5% birača upisanih u birački spisak Grada , ako zakonom ili Statutom nije drugačije predvišđeno . Inicijativa građana se podnosi u pisanom obliku i mora biti obrazložena. Inicijativa za donošenje odluke i drugog opšteg akta mora, obavezno, sadržavati pravni osnov, osnovni sadržaj i razloge zbog kojih je donošenje odluke i drugog opšteg akta opravdano.
Inicijativa građana se upućuje predsjedniku Skupštine koji je dostavlja Gradonačelniku, odnosno nadležnom radnom tijelu Skupštine na razmatranje i dalju proceduru.
Javna rasprava
Javna rasprava je instrument učešća građana u odlučivanju o pitanjima iz nadležnosti organa grada za koje je neophodno organizovati javnu raspravu.
U skladu sa članom 2. Odluke o javnim raspravama u opštini Derventa («Službeni glasnik opštine Derventa», broj: 5/04), javna rasprava u opštini Derventa obavezno se organizuje u sljedećim slučajevima:
- po Nacrtu Statuta opštine,
- po Nacrtu Budžeta opštine za narednu godinu,
- prilikom izrade novog ili promjene postojećeg urbanističkog plana grada, dijela grada ili naseljenog mjesta, o urbanističkom planu ili njegovim promjenama,
- prilikom planiranja i projektovanja kapitalnih investicija u opštini Derventa,
- pri donošenju odluka koje se direktno odnose na jednu kategoriju ili grupu građana (mladi, penzioneri, poljoprivrednici i sl.) i imaju uticaj na promjenu njihovih životnih uslova,
- prilikom promjene visine taksa i naknada koje pripadaju i reguliše ih opština, a naplaćuje od građana,
- u ostalim slučajevima za koje organi opštine ocijene da bi bila korisna.
Javna rasprava, po pravilu, traje 30 dana ukoliko Skupština ne odluči drugačije. Skupština Grada može odlučiti da javna rasprava traje kraće od roka iz stava 1. ovog člana, uz prethodno obrazloženje predlagača ili ako razlozi za skraćenje roka za javnu raspravu proizilaze iz potrebe poštovanja rokova utvrđenih zakonom ili drugim propisom.