СКУПШТИНА ГРАДА
ПОСТУПАК ДОНОШЕЊА АКАТА СКУПШТИНЕ ГРАДА
У вршењу својих права и дужности Скупштина града доноси општа и појединачна акта и то: Статут Града, Пословник о раду Скупштине града, одлуке, планове, програме, рјешења, закључке, препоруке и резолуције. Стална радна тијела Скупштине града доносе закључке, а могу доносити рјешења и друге акте када су за то посебно овлашћени.
Право предлагања одлука и других општих аката имају:
- Градоначелник,
- Сваки одборник,
- Радна тијела Скупштине и
- најмање 1000 бирача са подручја Града
Иницијативу за доношење одлуке и другог општег акта могу покренути грађани и удружења грађана ( иницијатива грађана)
Иницијатива може бити покренута ако ју је потписало 5% бирача уписаних у бирачки списак Града, ако законом или Статутом није другачије предвиђено. Иницијатива грађана се подноси у писаном облику и мора бити образложена. Иницијатива за доношење одлуке и другог општег акта мора, обавезно, садржавати правни основ, основни садржај и разлоге због којих је доношење одлуке и другог општег акта оправдано.
Иницијатива грађана се упућује предсједнику Скупштине који је доставља Градоначелнику, односно надлежном радном тијелу Скупштине на разматрање и даљу процедуру.
Јавна расправа
Jaвна расправа је инструмент учешћа грађана у одлучивању о питањима из надлежности органа града за које је неопходно организовати јавну расправу.
У складу са чланом 2. Одлуке о јавним расправама у општини Дервента («Службени гласник општине Дервента», број: 5/04), јавна расправа у општини Дервента обавезно се организује у сљедећим случајевима:
- по Нацрту Статута општине,
- по Нацрту Буџета општине за наредну годину,
- приликом израде новог или промјене постојећег урбанистичког плана града, дијела града или насељеног мјеста, о урбанистичком плану или његовим промјенама,
- приликом планирања и пројектовања капиталних инвестиција у општини Дервента,
- при доношењу одлука које се директно односе на једну категорију или групу грађана ( млади, пензионери, пољопривредници и сл.) и имају утицај на промјену њихових животних услова,
- приликом промјене висине такса и накнада које припадају и регулише их општина, а наплаћује од грађана,
- у осталим случајевима за које органи општине оцијене да би била корисна.
Јавна расправа, по правилу, траје 30 дана уколико Скупштина не одлучи другачије. Скупштина Града може одлучити да јавна расправа траје краће од рока из става 1. овог члана, уз претходно образложење предлагача или ако разлози за скраћење рока за јавну расправу произилазе из потребе поштовања рокова утврђених законом или другим прописом.