Održana 20.sjednica Opštinskog štaba za vanredne situacije

Opštinski štab za vanredne situacije održao je 20.sjednicu na kojoj su razmatrane aktivnosti štaba, javnih preduzeća i ustanova u periodu od 12.marta do 20.maja te trenutna epidemiološka situacija na području opštine.
Načelnik štaba Dragoljub Kukić je u uvodnom izlaganju istakao da su sve službe, javne ustanove i javna preduzeća ispunili sve zadatke u proteklom periodu,rukovodeći se preporukama i naredbama Opštinskog i Republičkog štaba za vanredne situacije. Aktivnosti štaba su počele sa prvom sjednicom štaba ,održanom 12. marta. Opštinski štab je ima o 18 sjednica, na kojima je doneseno 17 zaključaka, 17 naredbi i više saopštenja za javnost. Sve su to bili zadaci za nadležne službe, javna preduzeća i ustanove, a putem medija su sa tim upoznati i građani.
Veliki dio posla u navedenom periodu obavio je Dom zdravlja,komunalna policija i inspekcija kao i Teritorijalna vatrogasna jedinica,dio javnih ustanova,Komunalac, Policijska stanica. Jedan od posebnih poslova bilo je uspostavljanje karantina za prihvat naših građana koji su se vraćali iz inostranstva. Donesena su dva zaključaka za dvije lokacije i to karantin u mjestu Kovačevci u prostorijama Terapijske zajednice „Izvor“ i drugi u prostorijama Centra „Budućnost“. Na te dvije lokacije bilo je pripremljeno stotinu ležajeva. Međutim , u proteklom periodu je korišćen samo prostor Terapijske zajednice „Izvor“.Imenovano je rukovodstvo kampa, koje je imalo zadatak da brine o prihvatu lica, njihovom smještaju, ishrani, higijeni,zdravstvenoj zaštiti i bezbjednosti lica u karantinu. Rad kampa je počeo 23. marta i kroz karantin je prošlo ukupno 106 lica. Zdravstveni nadzor je vršila Služba za higijensko-epidemiološku zaštitu Doma zdravlja. Karantin je raspušten 12. maja i sva lica koja su boravila u njemu , puštena su u kućnu izolaciju bez vršenja testiranja.
„Iako je za sve nas ovo bio novi posao, sve ono što je rađeno i svi oni koji su bili angažovani u vezi karantina, mislim da smo napravili jedan dobar posao sa kojim možemo da budemo zadovoljni,a o svemu tome će reći i ljudi koji su boravili tamo. Uspješno smo odgovorili na sve zadatke, vezane i za samu organizaciju funkcionisanja karantina kao i za poslove koordinacije sa svim javnim ustanovama koje su bile angažovane u njegovom radu“, rekao je Kukić.
Veći dio poslova u proteklom periodu je odradilo i Odjeljenje za inspekcijske poslove. U periodu od 15.marta do 20. maja opštinski ovlašteni inspektor je donio 408 rješenja o kućnoj izolaciji, 770 kontrola poštovanja mjera kućne izolacije ,a izvršeno je i 570kontrola u 476 subjekata i konstatovano da su se pridržavali propisanih mjera dok je 31.subjektu je preventivno djelovalno nakon čega su otklonjene nepravilnosti. Opštinska tržišna inspekcija je redovno vršila kontrole cijena životnih namirnica, drugih roba, sredstava za inspekciju te nadzor za sprovođenje mjera dezinfekcije javnih i drugih objekata.
Dom zdravlja je bio glavni nosilac aktivnosti na sprečavanju širenja korona virusa.Po proglašenju pandemije ,a u skladu sa zaključkom Republičkog štaba za vanredne situacije,ustanova je izvršila reorganizaciju rada ,odredila procedure prijema lica kod kojih je postojala sumnja na infekciju korona virusom i posebnu prostoriju za prijem tih lica. Jedno vozilo hitne pomoći je angažovano samo za prevoz lica kod kojih postoji sumnja na infekciju,a bili su angažovani i za prevoz ljudi iz karantina sa graničnih prelaza u lokalni karantin.
S obzirom na ukazanu potrebu obavljana je dezinfekcija ulica i javnih površina ,u koju su se pored Teritorijalne vatrogasne jedinice i „ Komunalca“ uključili i preduzeća „BS Inžinjering“ i „Eko Bosanska Posavina“ te poljoprivredni proizvođači Stanko Mitrović i Zoran Mišić. „Komunalac“ je izvršio dezinfekciju ulaza zajednica etažnih vlasnika. Vatrogasci su osim učešća u dezinfekciji , bili angažovani i na prevozu humanitarne pomoći za potrebe Crvenog krsta te kreveta i opreme za potrebe karantina.
Komandant Opštinskog štaba za vanredne situacije Milorad Simić je istakao da je mnogo posla urađeno u prethodnom periodu ,svi zadaci su ispunjeni ,a ključ je bila dobra organizacija. Načelnik Simić se osvrnuo i na trenutnu epidemiološku situaciju i izrazio zadovoljstvo dosadašnjim radom nadležnih službi i institucija u proteklom periodu u sprečavanju širenja infekcije korona virusom. Popuštanjem epidemioloških mjera došlo je do smanjenja stepena discipline među građanima tako da je došlo i do povećanja broja zaraženih .
Informacija o aktivnostima štaba,javnih ustanova i preduzeća u proteklom periodu na suzbijanju infekcije biće upućena na sljedeću sjednicu Skupštine opštine i sa istom će se upoznati i odbornici ali će biti proširena informacijom o aktivnostima od 20.maja do dana održavanja sjednice.