Пракса „Шума“ једна од добрих пракси у раду са предшколском дјецом

praksa vrtić jpg
Mar 15 2021

Добра пракса „Шума“ , аутора Гордане Симић, директора Јавне предшколске установе „Трол“у Дервенти, проглашена је за једну од добрих пракси у раду са предшколском дјецом на нивоу БиХ, у оквиру пројекта „Предшколско образовање за сву дјецу (PEACH) у БиХ“ па се тако  нашла у Приручнику предшколског образовања за сву дјецу CARITAS-а под називом „Збирка добрих пракси“.

Због ниске стопе уписа дјеце у предшколске установе ,недовољно развијене свијести друштва о потреби предшколског образовања и недостатка предшколских установа али и због административних и финансијских ограничења  која посебно погађају угрожене породице, CARITAS Швајцарске је покренуо  пројекат „Предшколско образовање за сву дјецу (PEACH) у БиХ“. Циљ пројекта је да дјеца из рањивих породица развијају позитиван став према учењу и  да су спремна су за полазак у основну школу кроз похађање предшколског  образовања. Предшколске установе треба да пружају потицајно и инклузивно окружење за учење па самим тим одговарајуће јавне институције треба да јачају предшколско образовање и подстичу развој дјетета у угроженим породицама.

Симићева је изразила задовољство што се пракса „Шума“  нашла у Приручнику јер је то добар начин учења кроз игру.

„Циљ праксе „Шума“ јесте развијање когнитивних способности дјеце неопходних за разумијевање природе, свијета у којем живе у складу са потребама и интересовањима. Осим тога циљ је и развој социјалних и емоционалних способности, индивидуалне одговорности  за рад и живот у заједници те развијање свијести о значају и очувању природног окружења. Постигнути позитивни учинци су свакако искуствено учење и ефекти који су произашли из њега. С обзиром на узраст дјеце (5-6 година) најбољи показатељ у раном учењу се свакако огледа у рефлексивном дјеловању дјеце кроз даље учење на основу претходног. Надоградња знања, постигнута током учења кроз конкретне ситуације при сусрету са окружењем ,дала је позитивне резултате. Стекла су се нова сазнања и  вјештине  које су дјеца са одушевљењем преносила  млађим другарима ,али и породици“, истакла је Симићева.